Translate

25. juuni 2017

Kas vanemad lapsed peavad hoidma oma nooremaid õdesid-vendasid või mitte?

Kui minu lapsed koos mängivad, siis on see pigem reegel kui erand. Mind teeb väga rõõmsaks, et minu vanem poeg õed õue kaasa võtab ja nendega mängida soovib.

Koguaeg räägitakse sellest, kuidas suure pere lapsed saavad omavahel nii hästi läbi ja toetavad üksteist jne. Mina ise olen ka suurest perest pärit ja meil küll sellist asja polnud. Jah, me mängisime palju koos ja päris karvupidi koos ei olnud (vähemasti mitte koguaeg), aga sellist "tule siia ma pühin su nina puhtaks" asja meil ei olnud. Oma asju me ka nii lahkelt ei jaganud, nagu mõnes peres ja põhiline lause oligi vist meie peres "See on minu oma!"
Kui mõnes peres viivad suuremad lapsed rõõmuga väiksema(d) õue mängima, siis minu jaoks oli see tüütu. Ma ei saanud teha seda, mida laps tegema peab- nautida lapsepõlve. Kohati oli mul tunne, et ema meelega lükkas väikevenna õueajad sellele ajale, kui mina välja läksin. Eks ma mõnes mõttes olin selle ka ära teeninud, sest ma ei rääkinud kunagi vastu ja võtsin venna kaasa, aga tegelikult oleks ema pidanud seda ise teadma, et venna hoidmine  ei ole minu kohustus. Sellepärast juhtus üsna tihti nii, et samal ajal, kui ema venda riietas, hiilisin uksest välja. Sel ajal lastel telefone polnud ja nii ei saanud ema mind tagasi kutsuda.
Aga kuidas sellega siis on: kas vanemad lapsed PEAVAD hoidma oma  nooremaid õdesid-vendi või mitte? 

Minu arvamus on EI. Me saame lapsed teadmises ja veendumuses, et saame ise hakkama. Kui abi vaja, palkame lapsehoidja või maksame tuttavale/sugulasele, et ta last valvaks. Miks siis kasutada omaenda vanemaid lapsi tasuta tööjõuna? Muidugi, on olukordi, kus on vaja, et vanem laps nooremat paariks minutiks jälgiks, aga lasta lapsel lapsevanema töö ära teha..? Ja ma tean seda, et osad vanemad maksavad lastele selle eest ja ma arvan, et see on õige.
Minu pojad valvavad rõõmuga õdesid ja teevad seda täitsa ise, ilma mingi surveta. Ma pole neid kunagi sundinud ja olen öelnud ka, et mitte midagi ei juhtu, kui nad keelduvad. Ma lihtsalt ei taha, et nad teevad seda ainult sellepärast, et nad "peavad". Ma tahan, et neil oleks vabadust otsustada ja kõige rohkem tahan ma seda, et nad saaksid olla lapsed.






1 kommentaar:

  1. Eks see olegi iga pere oma otsustada, mismoodi nad lapsi kasvatavad. Mina olen oma lastele rääkinud, et nad peavad teineteist alati kaitsma ja hoidma(mitte nagu lapsehoidja), sest suureks saades on parimad sõbrad, kellele toetuda ja vajadusel abi küsida, alati olemas.
    Meil ka vahel vanim soovib omaette mängida, siis ma kutsun pisemad enda juurde, aga suures osas mängivad kõik koos ja vajadusel ma palun vanimal pesamuna veidi aega lõbustada, samas silmas pidades, et see aeg pikale ei veniks ja ALATI tänan oma suurt abilist osutatud abi eest :-)

    VastaKustuta