Translate

23. juuni 2017

Taskuraha: Kui vanalt? Kui palju?

Minu 8 aastane poeg avaldas täna arvamust, et võiksin uue kooliaasta alguses tõsta tema taskuraha. Millal on üldse õige aeg taskuraha andmisega algust teha ja kui suur see summa peaks olema?

Minu lapsed on hakanud taskuraha saama päris varakult. Vanem poeg sai esimest korda taskuraha umbes viie aastaselt. Mulle on öeldud ka, et viiene ei peaks veel taskuraha saama, aga ma küsiks kohe vastu: miks?
Igas peres on vanemad mingi hetk selle sama dilemma ees. Kui palju siis ikka on õige anda lapsele taskuraha ja millal sellega algust teha. Ühest vastust siin ilmselt polegi. See on iga perekonna siseasi ja ühine otsus. Samas tuleb arvestada veel sellega, et kui üks saab, siis teised tahavad ka.
Jääb veel küsimus, et kui palju? 

Esialgu sai minu vanem poeg 2€ ja kuna meil oli samal ajal ka aastajagu noorem vend, siis oli kindel, et ka temale anname sama summa. Aasta aastalt on see summa kasvanud ja hetkel saavad nad 5€ kuus. Jah, KUUS, mitte NÄDALAS. Minu arust ei ole lapsel vaja kahtekümmet eurot (või rohkemgi) kuus, et osta maiustusi ja rämpstoitu, aga see on minu arvamus.
Samas arvan ma, et koolilapsele enam viiekas ka ei sobi. Tekivad sõbrad ja tahetakse välja teha jne. Seega lubasin pojale, et hakkab saama 10 eurot, kui teise klassi läheb ja seda summat ma iga aasta tõsta ei kavatse.
Aga mis selle rahaga siis tehakse?
Minu pojad on rahaga majandamisel nagu öö ja päev. Vanem poeg jagab oma viieka kuu aja peale ära ja pole üldse harv nähtus, et uue taskuraha saamisel on tal veel vanast ka midagi järel. Samas noorem poeg käib kalkulaatoriga poes ja arvutab, kuni summa täis on ja siis suundub kassasse. :D
Olen küll öelnud, et mõelgu ka homse ja ülehomse peale, aga tema on meil see "ühe päeva peremees". 

Minu tütred on veel nii väikesed, et neile ma raha kätte ei anna. Ostan neile ise ja tavaliselt soovivad nad mõnda puslet või värviraamatut. Ma ei kannata seda, kui lastel tehakse vahet ja olgugi, et väiksemad raha kätte ei saa, nas siiski saavad midagi uut.


Mida teie arvate? Millal on õige aeg taskurahaga algust teha ja kui suur see summa olema peaks?









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar